metalworkingmag.pl
15
'21
Written on Modified on
Kennametal
Kennametal wprowadza system HiPACS do jednoczesnego wiercenia i pogłębiania otworów w łącznikach lotniczych
Duża precyzja pozwala osiągnąć wąski przedział tolerancji podczas jednej operacji i znacznie obniża koszt wykonywania otworów w zastosowaniach lotniczych
Firma Kennametal wprowadziła system wiercenia i pogłębiania otworów HiPACS do łączników stosowanych w przemyśle lotniczym. Zaprojektowane do wiercenia i fazowania otworów podczas jednej operacji, to wysoce precyzyjne narzędzie spełnia surowe wymagania przemysłu lotniczego i kosmicznego, zapewniając jednocześnie zwiększoną trwałość przy obróbce kompozytowych, tytanowych i aluminiowych powłok samolotów.
“Większość stosowanych obecnie narzędzi do obróbki otworów w łącznikach to narzędzia złożone, wykonywane na zamówienia przy długim czasie realizacji,” powiedział Georg Roth, menadżer produktu z firmy Kennametal. “HiPACS wykorzystuje standardowe, gotowe komponenty o krótkim czasie dostawy, zapewniające niski koszt wykonywania otworów dzięki możliwości niezależnej wymiany wierteł i płytek do fazowania. Co więcej, jest to jedyny na rynku system wymiennych wierteł i płytek, który może utrzymać w jednej operacji wymagane przez przemysł lotniczy tolerancje fazowania otworów mocujących”.
HiPACS firmy Kennametal to ekonomiczny i łatwy w montażu system, składający się z trzech elementów: tulei redukcyjnej, płytki do wykonywania pogłębień stożkowych i wiertła. Współpracuje z każdym standardowym uchwytem hydraulicznym.
Trzy proste komponenty eliminują potrzebę stosowania niestandardowych narzędzi
Zaprojektowany do mocowania w standardowym uchwycie hydraulicznym, modułowy system HiPACS obejmuje trzy elementy o łatwym i szybkim montażu:
- Tuleję redukcyjną z wbudowanym gniazdem o dużej precyzji wykonania. W połączeniu ze standardowym uchwytem hydraulicznym, element ten zapewnia wyjątkowo bezpieczne mocowanie i bicie nie większe niż 3 µm, co znacznie zwiększa trwałość narzędzia i jakość otworu.
- Płytkę PCD do wykonywania pogłębień stożkowych. Eliminuje ona konieczność stosowania drogich, niestandardowych wierteł stopniowych, zmniejszając koszty produkcji, a jednocześnie spełnia branżowe wymagania dotyczące dokładności.
- Dwóch serii wierteł z węglików z pokryciem diamentowym lub PCD — do wszystkich rodzajów materiałów stosowanych przy produkcji komponentów lotniczych. Ponadto, narzędzia z prostym trzpieniem umożliwiają regulację długości w krokach co 10 mm.
System HiPACS wykorzystuje standardowe wiertła z węglików z pokryciem diamentowym lub PCD
Nowy system wiercenia i pogłębiania HiPACS może być stosowany we wszystkich maszynach do produkcji komponentów lotniczych. W mniej stabilnych warunkach pracy, np. w efektorach robotów, wiertła z węglików z pokryciem diamentowym zapewniają doskonałą trwałość narzędzia i jakość otworu. Z drugiej strony, wiertła z płytkami PCD wyróżniają się w stabilnych warunkach pracy, np. w przypadku frezarek bramowych.
Dzięki standardowemu interfejsowi, HiPACS może być używany na każdej maszynie CNC i nadaje się do różnych zastosowań związanych z wierceniem i pogłębianiem.